pondělí 26. srpna 2024

Odsouzen k 7. místu

Z Pěkných prázdnin na legendární Drábovně mám jednu statistickou hříčku.

Neparametrická statistika umí být pěkný prevít. Když jsem v 1. i 2. etapě skončil zcela stejně na 6. místě ze 46, říkal jsem si, že když skončím 6. i v třetí etapě, budu prakticky najisto 6. i celkově. Možná z nepřiznaného strachu z posloupnosti tří šestek jsem v poslední etapě ale skončil až 10. a celkově spadnul na 7. místo.

Byla ale moje původní predikce správná jednoznačná? Nebyla a za dané konstelace dokonce ani nemohla být. V poslední etapě jsem na 6. místo ztratil 2:07, na 5. místo 2:43. Celkově jsem na 6. místo přitom ztratil 3:49. Takže kdybych byl v poslední etapě 6. (což znamená zlepšení o čas mezi 2:07-43), dosáhl bych sice posloupnosti tří šestek, ale celkově bych byl až sedmý bez ohledu na to, jakým konkrétním časem bych dosáhl kýženého 6. místa.